Nowelizacja Kodeksu pracy wprowadza przełomowe zmiany w podejściu do stażu pracy. Dzięki nowym przepisom do stażu zaliczać się będą również okresy pracy na zleceniu, prowadzenia działalności gospodarczej czy zarobkowania za granicą. Osoby zatrudnione w momencie wejścia w życie ustawy będą miały dwa lata na udokumentowanie takich aktywności.
Dzięki zmianom w definicji stażu wprowadzonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zostaną wyrównane szanse osób zatrudnionych na podstawach innych niż umowa o pracę czy służba umów, takich jak umowy cywilnoprawne czy działalność gospodarcza, w dostępie do określonych uprawnień pracowniczych oraz stanowisk wymagających udokumentowanego doświadczenia zawodowego.
W rezultacie do stażu pracy będą wliczane m.in. okresy wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W toku prac legislacyjnych katalog tych aktywności został dodatkowo rozszerzony. Uwzględniono w nim m.in. okresy prowadzenia działalności zarobkowej za granicą (inne niż zatrudnienie), pod warunkiem ich udokumentowania. Nowelizacja wprowadza nową, szerszą definicję stażu pracy, obejmującą nie tylko tradycyjne formy zatrudnienia, lecz również inne formy aktywności zawodowej. Celem zmian przygotowanych przez Ministerstwo Rodziny, jest wyrównanie szans osób zatrudnionych na podsta
Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm